RC Sittard vlag v2.0.png

Wie is Rotaryclub Sittard:

Sinds de oprichting op 17 mei 1976, zetten de leden zich actief in voor maatschappelijke doelen en willen zij belangeloos iets voor een ander betekenen.

Onze leden zijn afkomstig uit uiteenlopende beroepsgroepen en er is dan ook een levendige uitwisseling van kennis en ervaringen.

Het motto van onze club is: “Zeg wat je doet en doe wat je zegt”.

Op de twee wekelijkse clubbijeenkomsten op de maandagavond van de even weken

is er een spreker uit eigen gelederen of een gastspreker aanwezig.

De besproken onderwerpen zijn zeer divers en vaak gekoppeld aan de actualiteit. De club organiseert jaarlijks enkele activiteiten waarvan de opbrengst aan sociaal-maatschappelijke doelen wordt geschonken. Daarnaast worden ook activiteiten voor speciale doelgroepen georganiseerd en worden bedrijven in de regio bezocht. Ook organiseren wij zo nu en dan mooie cultuurreizen naar bijzondere plekken.

Rotaryclub Sittard is een gezellige club waar respect en vriendschap hoog in het vaandel staan en waar het goed toeven is.

Het geeft enorme voldoening om je in te zetten voor anderen en je gesteund te weten door vrienden.

Ben jij bereid om jouw schaarse vrije tijd in te zetten om goede doelen te ondersteunen en hierbij jouw talenten in te zetten, de handen uit de mouwen te steken en/of je kennis te

delen met anderen?

Ben jij bereid om minimaal 2 keer per maand een deel van de maandagavond te besteden aan onze bijeenkomsten, dan kunnen wij jou het volgende bieden:

• Kennis verrijkende lezingen en bedrijfsbezoeken

• Een netwerk van bevlogen professionals

• Ondersteuning

• Vriendschap en gezelligheid

• Bijzondere cultuurreizen

Diversiteit, gelijkwaardigheid en inclusie:

Als een wereldwijd netwerk dat ernaar streeft een wereld op te bouwen waarin mensen

zich verenigen en actie ondernemen om iets ten positieve te veranderen. Daarom waarderen wij diversiteit en streven wij naar bijdragen van mensen van alle achtergronden, ongeacht hun leeftijd, etniciteit, ras, huidskleur, capaciteiten, religie, sociaaleconomisch status, cultuur, geslacht, seksuele geaardheid en genderidentiteit.

KERNWAARDE:

Rotary is een wereldwijd netwerk van geïnspireerde individuen die hun passie vertalen naar relevante maatschappelijke doelen. Samen willen wij helpen om de wereld te verbeteren.

DOEL:

De doelstelling van Rotary komt kernachtig tot uiting in haar lijfspreuk ‘Service above Self '. Bij Rotary betekent dit dat je bereid bent iets van jezelf te geven. Dat je dienstbaar wilt zijn aan de samenleving en dit in de praktijk ook zichtbaar wilt maken. Niet alleen door het mede opzetten van lokale en wereldomvattende fundraisingprojecten, maar ook door het ter beschikking stellen van je (vak)kennis.

MISSIE:

Rotary biedt diensten aan aan anderen, bevordert de integriteit en begrip voor elkaar in de wereld, bevordert goodwill en vrede door de samenwerking van zakelijke, professionele en maatschappelijke leiders.

Lid worden:

Ben je geïnteresseerd en wil jij ook lid worden van deze mooie club, stuur dan een

e-Mail naar info@rotaryclub-sittard.nl en wij zullen zo snel mogelijk contact met je opnemen!

Wij verwelkomen ook Rotaractors, Rotary Peace Fellows en andere leden van de familie van Rotary die in aanmerking komen voor lidmaatschap.